|
|
De leefgemeenschap zusters van Don Bosco kent een heel eenvoudige opzet. Zusters én jongeren leven samen in de typische warme, familiale stijl van Don Bosco. We zijn er van overtuigd dat mensen en zeker ook jongeren ‘mens’ worden áán elkaar. Als mensen mogen ervaren graag gezien te zijn zoals een God graag mensen ziet. In onze visietekst omschrijven we het zo: Wij willen een bovenzaal zijn waar God én de mensen ons mogen vinden’.
In deze boeiende maar ook verwarrende tijd willen wij een plekje zijn waar geleefd, getwijfeld, gelachen, gewerkt, geplaagd, gebeden en gespeeld wordt. Een ruimte om tot leven te komen, te groeien, om verantwoordelijkheid op te nemen, bij te tanken na inzet en inspanning, relaties te leren opbouwen, zich te verdiepen in levensvragen, een weg te zoeken naar toekomst,… Dit alles gebeurt in een hartelijke sfeer waar ieder zijn steentje bijdraagt.
Om dicht bij het leven te staan én als religieuzen te leven houden we drie aspecten in ons leven in evenwicht. |
God is de kracht van ons leven.
Leven mét het evangelie moet zichtbaar
en ervaarbaar zijn voor wie ons ontmoet
en in de keuzes die we maken. |
Gemeenschap vormen is onze opdracht.
In een wereld van efficiëntie en snelle communicatie
is er
in ons huis ruimte om te 'zijn'. Een warm kader
waar jongeren tot zichzelf kunnen komen en hun
levensproject uitbouwen.
Zusters van Don Bosco
Groenveldstraat, 42
3001 Heverlee
Tel. 016/23.61.50
E-mail: zdb.heverlee@scarlet.be
www.dbgroenveld.be
www.donboscoheverlee.be
www.groenezone.org |
We kiezen voor een opvoedende aanwezigheid bij kinderen en jongeren. We zijn actief betrokken als vrijwilliger of werkkracht in de basisschool Don Bosco, in Don Bosco Groenveld, de buitenschoolse opvang Stekelbees, het speelplein Groene Zone, catechese aan de ouders van de eerste communicanten, Open Weekends, het kleiatelier Umoja, in de groep Medewerkers van Don Bosco en bij de activiteiten van IJD. We zijn ondersteunend aanwezig in de basisschool Don Bosco, het kinderdagverblijf Kinderrijk en bij de oud-leerlingen.
|
|
|